Publications

Zeidler, S. (2017) «Cubism’s Passion», in Cooper, H. (Hrsg.) The Cubism Seminars. London: Yale University Press (CASVA seminar papers), S. 287-328.   edoc
Zeidler, S. (2016) «Portraiture under Epoché: Matisse according to Husserl», Zeitschrift für Kunstgeschichte. Deutscher Kunstverlag, 79(3), S. 365-395.   edoc
Zeidler, S. (2016) «Braque’s Passion», in Aurenhammer, H. und Prange, R. (Hrsg.) Das Problem der Form: Interferenzen zwischen moderner Kunst und Kunstwissenschaft. Berlin: Gebr. Mann (Neue Frankfurter Forschungen zur Kunst), S. 257-274.   edoc
Zeidler, S. (2015) Form as a revolt. Carl Einstein and the ground of modern art. Ithaca, NY: Cornell University Press (Signale: Modern German Letters, Cultures, and Thought).   edoc
Zeidler, S. (2012) «“A Totalidade contra un Sujeito: Negerplastik de Carl Einstein”», Caleidoscópio: Revista de Comunicação e Cultura, 11/12, S. 49-78.   
Zeidler, S. (2011) «“La Grundoperation de Picasso”», Cahiers du Musée national d’art moderne, 117, S. 109-125.   
Zeidler, S. (2010) «“Form as Revolt: Carl Einstein’s Ontology of the Real and the Art of Paul Klee”», Res: Journal of Anthropology and Aesthetics, 57/58, S. 229-263.   
Zeidler, S. (2009) «“Carl Einsteins Negerplastik: Totalität und Skulptur um 1915”», in Arvanessian, A., Hofmann, F., Leeb, S., und Stauffacher, H. (Hrsg.) Form: Zwischen Ästhetik und künstlerischer Praxis. Berlin: Diaphanes, S. 211-238.   
Zeidler, S. (2007) «“Life and Death from Babylon to Picasso: Carl Einstein’s Ontology of Art at the Moment of Documents”», Papers of Surrealism, 5, S. o.(29Seiten).   
Zeidler, S. (2004) «“Introduction”», October, 107, S. 3-13.   
Zeidler, S. (2004) «“Totality Against a Subject: Carl Einstein’s Negro Sculpture”», October, 107, S. 14-46.